مشکل مهم شرکت های دانش بنیان عدم وجود ظرفیت های حمایتی است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 405
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان را عدم بهره برداری از ظرفیت های قوانین و مقررات حمایتی دانست و بر تخصیص هرچه سریعتر اعتبارات حمایتی از صندوق نوآوری و شکوفایی و تقویت بنیه مالی شرکت های دانش بنیان برای ایجاد جایگاه این شرکت ها در اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

حمید مهدوی در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه پارک علم و فناوری شیخ بهایی اولین پارک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه پذیرش شرکت های دانش بنیان در سالجاری موفق شد بالغ بر ۱۱۴ شرکت را در دو بخش استقرار در ساختمانهای چند مستاجره و اراضی پارک پذیرش نماید، اظهار کرد: مجموع اراضی واگذار شده به شرکت های دانش بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع ۶۰ هزار مترمربع است که بیش از نیمی از کل اراضی قابل واگذاری را شامل می شود.
وی افزود: در حال حاضر میزان ساخت و ساز شرکت های دانش بنیان بالغ بر ۲۱ هزار مترمربع زیربنا است که متعلق به ۵۰ شرکت است.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان ادامه داد: زمینه فعالیت شرکت های موجود در پارک، بیشتر در زمینه های اتوماسیون، ساخت و تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پزشکی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی، انرژی های نو، آب و کشاورزی و مواد و متالورژی است. 
حمید مهدوی با اشاره به این مطلب که تا پایان تحقق چشم انداز ایران ۱۴۰۴ قرار است ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از محصولات دانش بنیان باشد، بیان کرد: بنابراین یک الزام جدی مبنی بر ایجاد صنایع مبتنی بردانش و رقابت پذیر است که در حال حاضر دو محور اصلی فعالیت پارک را تشکیل می دهد.
وی افزود: فروش دانش فنی و راه اندازی خطوط تولید با بهره گیری از دانش فنی بومی شده و یا تدوین شده در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی و جذب صاحبان سرمایه به صورت مشارکت در راه اندازی صنایع جدید مبتنی بر فناوری های نو از عمده فعالیت های چند ماه اخیر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی است.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان یادآور شد: البته توسعه ارتباطات بین المللی و کمک به بهره برداری از ظرفیت های قوانین حمایتی نیز از دیگر فعالیت های اخیر پارک علم و فناوری شیخ بهایی بوده است. 
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان را عدم بهره برداری از ظرفیت های قوانین و مقررات حمایتی دانست و عنوان کرد: برداشت های شخصی برخی مسوولان ادارات دارایی از قوانین حمایتی شرکت های دانش بنیان و ایجاد مشکل برای این شرکت ها به عناوین مختلف، بروکراسی شدید اداری در ارتباط با تعاملات شرکت ها با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و گمرک و نبود معافیت های مالیاتی نه تنها از مهمترین معضلات جدی شرکت های دانش بنیان است، بلکه ناخواسته رویه کارآفرینی و نقش آفرینی پارک های علم و فناوری را تضعیف می کند.
حمید مهدوی به امضای تفاهم نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: امید است با تخصیص هرچه سریعتر اعتبارات حمایتی از صندوق نوآوری و شکوفایی و تقویت بنیه مالی شرکت های دانش بنیان، جایگاه این شرکت ها در اقتصاد دانش بنیان ارتقا یابد.




:: برچسب‌ها: شرکتهای دانش بنیان , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , پارک علم و فناوری , فناوری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: